Informácie o balíku

Sledovanie balíka
Sledujte ako Váš balík cestuje. Jeho polohu si môžete kedykoľvek overiť online.
Možné zmeny
V prípade, že Vám to odosielateľ Vášho balíka umožní (štandardne pri E-mail alebo SMS avíze), viete si svoj balík sami presmerovať
- do Balíkomatu
- do Parcel Shopu
- na iný dátum doručenia
- na inú adresu doručenia
Všetky presmerovania realizujeme cez službu FlexDelivery Service.
Postup doručovania
Celý proces doručovania sa realizuje cez tieto kroky:
Registrovanie balíka odosielateľom do systému GLS na základe zákazníckej objednávky – zákazník (príjemca balíka) uskutoční objednávku u odosielateľa jeho balíka, odosielateľ balík pripraví a zabalí. Zabalený balík registruje cez systém GLS a olepí ho prepravným štítkom. Balík je pripravený na vyzdvihnutie kuriérom GLS a príjemcovi je doručená informácia vo forme SMS alebo E-mailu, ak ich má odosielateľ aktivované.
Vyzdvihnutie balíka kuriérom u odosielateľa – všetky balíky odosielateľa vyzdvihuje kuriér väčšinou ešte v ten istý deň – záleží od dohodnutého času nakládky.
Preprava balíka do najbližšieho depa – balíky vyzdvihnuté kuriérom sú prepravené do najbližšieho depa, kde sa naložia na hlavnú linku, ktorá ich prevezie do triediaceho strediska na Budču pri Zvolene. Exportné balíky sa ďalšou hlavnou linkou zavezú do centrálneho prekladiska v Budapešti, odkiaľ sa prepravujú do Vami zvolenej cieľovej destinácie. Exportné balíky do Českej republiky sú pretrieďované v stredisku Budča.
Roztriedenie balíkov na centrálnom prekladisku – v nočných hodinách sa balíky roztriedia a každá hlavná linka si prepraví balíky, ktoré sa nasledujúci deň doručujú v regióne doručovacieho depa.
Doručenie balíka do doručovacieho depa – príchod balíkov do doručovacieho depa a ich roztriedenia na trasy kuriérov.
Rozvoz kuriérom k príjemcovi – V deň doručovania balíka je príjemca štandardne informovaný SMS alebo E-mail avízom, prípadne si vie overiť detaily doručenia na zákazníckom servise GLS. Identifikuje sa vždy číslom balíka.
Odovzdanie balíka príjemcovi – kuriér vždy odovzdáva balík príjemcovi na podpis. V prípade dobierky je možné platiť v hotovosti alebo cez platobný terminál* (*platbu cez platobný terminál vie príjemca uskutočniť iba v prípade, že mu to povolí odosielateľ jeho balíka. POZOR: je dôležité vždy balík skontrolovať po vizuálnej stránke, či nevykazuje známky poškodenia, ešte pred jeho odovzdaním. V prípade, že je balík poškodený, je potrebné s kuriérom túto skutočnosť spísať do škodového zápisu. Ak je zistené poškodenie balíka alebo jeho obsahu až po odchode kuriéra, je potrebné kontaktovať odosielateľa. Kuriér sa už v takom prípade nevracia na adresu spätne, aby spísal škodový zápis.